W silnikach 1,8 oraz 2,0 z oznaczeniem TSI lub TFSI z serii EA888 zastosowano tłoki z bardzo cienkimi pierścieniami, miało to spowodować zredukowanie tarcia (poprzez zmniejszenie powierzchni trących). Obniżenie strat energii pochłanianej przez tarcie miało doprowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa a co za tym idzie zredukowania emisji CO2, aby sprostać coraz bardziej rygorystycznym normom Unijnym. Niestety zastosowanie tak cienkich pierścieni było błędem konstruktorów tych silników. Okazało się bowiem że są one zbyt delikatne i nie spełniają dobrze funkcji zgarniania oleju ze ścianek cylindrów pozostawiając znaczną jego część w komorze spalania. Olej który zostaje na ściankach cylindrów ulega spaleniu podczas suwu pracy. Dlatego silniki te zużywają duże ilości oleju od samego początku ich użytkowania. Cieniutkie pierścienie ponadto bardzo szybko się zużywają powodując coraz gorsze zgarnianie oleju. Coraz większa ilość oleju jest spalana. Dodatkowo podczas spalania oleju w cylindrach silnika powstają nagary, które powodują zapiekanie się pierścieni w rowkach tłoków, na skutek czego pierścienie jeszcze gorzej zgarniają olej i jego zużycie rośnie coraz szybciej, stając się coraz bardziej uciążliwym. Tak wygląda stary tłok wyjęty z silnika 2,0 TFSI z przebiegiem 84 tyś. km, który spalał już ponad 1 litr oleju na każdy tysiąc kilometrów.
Nagary, które powstają podczas spalania oleju dostają się pomiędzy tłok a ściankę cylindra i powodują powstanie pionowych rys na gładzi cylindrów.
Nagar z spalonego oleju osadza się również na zaworach, czasami doprowadzając do ich niedomykania, oraz do zacierania się trzonków zaworów w prowadnicach.
Nagar wędrując z olejem może doprowadzić do zatkania kanalików olejowych, skutkiem czego jest brak smarowania, co doprowadza do zatarcia elementów. Na zdjęciu górna część głowicy z zatartymi wałkami.