Których silników dotyczy problem nadmiernego zużycia oleju ?

Problem nadmiernego spalania oleju występuje w silnikach

1.8 TSI i TFSI oraz 2.0 TSI i TFSI

produkowanych od 2007 do 2015

montowanych w samochodach

o wymienionych poniżej oznaczeniach:

Audi A3  Audi TT  Audi Q3:

silniki 1.8 TFSI oznaczone kodami:
BZB i BYT i CDA

silniki 2.0 TFSI oznaczone kodami:
CCZ

Audi A4  Audi A5  Audi A6  Audi Q5:

silniki 1.8 TFSI oznaczone kodami:
CBA  CDH

silniki 2.0 TFSI oznaczone kodami:
CDN  CAE  CAD  CPM

Seat:  Altea  Alhambra  Leon  Toledo:

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:
BBZ  BYT  CDA

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:
CAW  CCZ

Seat Exeo:

 silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:
CDH

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:
CDN

Skoda Octavia i Skoda SuperB:

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:
BBZ i BYT i CDA 

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:
CAW i CCZ

Volkswagen: Golf, Jetta, Scirocco, Eos, Bora, Passat, Tiguan, Sharan, New Beetle, Transporter, Caravelle, Multivan

silniki 1,8 TSI oznaczone kodami:
BBZ  BYT  CDA

silniki 2,0 TSI oznaczone kodami:
CAW  CCZ  CJK

Problem nadmiernego spalania oleju spowodowany wadliwymi tłokami 

dotyczy wyłącznie silników
wymienionych powyżej.

W pozostałych modelach

również produkowanych w latach 2007-2015
montowane były silniki,
które tej wady nie posiadały:

Chodzi o silniki z rodziny EA113,
nazywane często
TSI pierwszej generacji

silniki 2,0 TFSI oznaczone kodami:
BHZ  BWE  BWJ  BYD  CDL

Silniki te występowały w:
Audi A3 Seat Leon i Vw Golf
aż do 2015 roku.

Od czerwca 2012 roku, w niektórych Audi A4 i A5
montowane już były silniki EA888 trzeciej generacji

silniki 1,8 TFSI oznaczone kodami:
CAE

silniki 2,0 TFSI oznaczone kodami:
CNC

W tych silnikach problem z nadmiernym spalaniem oleju
również występuje,
ale przy znacznie większych przebiegach.

Takie silniki również remontujemy.

Autorem i właścicielem tej strony jest:
VAG-EXPERT